Obaga de les Codines

Longitud: 6,2 km
Dificultat: Baixa
Durada aprox. a peu: 2 h 12 min

Avís: Precaució, treballs temporals de millora forestals.
Permanència de l’avís: des d'ara fins a nou avís.

Punt inici: pont de les Codines

L’itinerari circular condueix cap al camí de l’Orra fins a arribar a la bauma del Ginestet i torna cap al pont de les Codines, passant prop dels Emprius. A mitja ruta podem agafar un desviament que ens permet fer una versió curta de l’itinerari.

Sortim del pont de les Codines i ens enfilem pel sender que s’endinsa al bosc. El sender desemboca a una pista que agafem a l’esquerra. A pocs metres tenim l’opció d’agafar un desviament que ens retorna al pont de les Codines i que escurça considerablement la ruta circular. Si seguim l’itinerari normal, arribem a la granja de Ginestet on deixem la pista per entrar al camí de l’Orra el qual s’enfila fins a arribar a la bauma de Ginestet. Una bauma, o balma, és una cavitat natural a una paret de roca derivada de la seva erosió, que pot tenir una boca de desenes de metres, però amb menys profunditat que una cova. Deixem la bauma i continuem amunt fins arribar als camps del pla de Ginestet . Creuem el pla i agafem la pista que baixa fins als Emprius i ens condueix de nou al pont de les Codines.